collage_object


Anders har ordet

Välkommen till oss och grattis till ditt beslut att göra en livsstilsförändring med det framgångsrika hälsoprogram som jag har sammanställt. Detta är en unik resa där du kommer att få lära dig alla grunder inom näringslära som kommer att ta dig ett steg närmre dina drömmar och mål vilket kommer resultera till en bättre livsstil och en sundare hälsa.
Ett första steg är att lära sig mer om hur vår kropp fungerar och vad vi själva kan göra för att må så bra som möjligt. Jag kommer förklara lite kort för dig vad du skall tänka på gällande kostschemat och din hälsa. Att sköta sin kost är inte svårare än att läsa en text i en bok.
Börja uppifrån och gå neråt så är dag ett löst. Sen upprepar du det dag efter dag, eller?
Ja, så enkelt KAN det ju vara, men då ska man nog leva på en öde ö utan yttre påverkan
från vänner och anhöriga samt reklam från både tv och radio samt sociala medier.

Rutiner
Alla människor mår bra av rutiner. Efter sommaren, efter julen och efter alla loven så längtar vi lite efter vardagen och våra rutiner igen.
Varför då? Jo, för att vi mår så fantastiskt bra av att äta på bestämda tider. Vi kommer iväg på träning och promenader i större utsträckning och vi konsumerar mindre socker när vi jobbar och har våra rutiner i gång. Det är bra att en gång i veckan göra en plan för hur kommande vecka ska se ut.
Vilken mat som ska lagas och vilka dagar jag vill komma i väg på träning t.ex. Då är det mindre risk att vi skippar det vi planerar in.
Att vi lever efter våra rutiner betyder inte att vi lever inrutat, tvärtom så vi vet vad som ska hända och då är vi trygga och mer avslappnade.

Förberedelser och planering
Dålig planering ger dåliga resultat. Ta kosten t.ex., har vi inte förberett vad vi ska äta, så blir det ganska dåliga val vi gör när vi blir hungriga.
Är allt förberett och klart dagen innan, vi har en kylväska redo, så blir det helt enkelt och som vi hade planerat och tänkt oss.
Storhandla gärna och ta hjälp av familjen i köket.
Förbered morgondagen genom att ha färdiga matlådor att ta med i kylväskan när du lämnar hemmet.
Då har du god chans att hålla dig till kostplanen, skapa goda rutiner som håller i längden och ger dig resultaten du strävar efter.

Skynda långsamt
Du är viktig och värd att ge kroppen de bästa förutsättningarna för att må så bra som möjligt.
Frågar du mig är ”en qickfix diet” en svordom. Varför så bråttom?
Det har ofta tagit tid att hamna där man är i dag, t.ex. att du är överviktig.
Det är viktigt att hitta en livsstil som du kan leva med, inte köra diet på diet på diet.
Nämn någon du känner som bara bantat en gång i sitt liv? Ingen va?
Så ta en vecka i taget, hitta vardagsrutiner och övriga rutiner som funkar för just dig.
Pulverdieter eller juicedieter kan du inte leva med så länge utan att du och din kropp påverkas negativt, men mat däremot är väl en ganska bra lösning, ät alltid lagom med mat och drick gärna efter din måltid så magens tarmar får jobba ordentligt.

Vågen
Vi väger oss gärna och ofta. Stirrar på siffran och blir deppiga om inget händer varje vecka.
Kroppen fungerar inte som en klocka och det kan bero på många olika orsaker som t.ex. träning och muskelökning, menscykel,
vätskeansamlingar mm. Mät dig även med måttband eller ännu enklare, mät dig med dina kläder. Välj ett favoritplagg som du verkligen vill kunna använda igen som av olika anledningar har blivit några storlekar för små för dig och bara ligger i din garderob och väntar.

Me Myself and I
Du är viktig, Du måste må bra! Det kanske inte alltid syns på utsidan, men man kan även vara trasig på insidan.
Ta hand om dig och investera i ditt eget välmående innan det är försent och framförallt innan du blir för gammal för att orka göra det.
Jobba inte som en tok hela livet för att sedan vid pension först lägga pengarna du tjänat på din hälsa.
Börja med det nu. Du har bara en kropp, det är den du bor i.


Målsättning
Börja denna resa med att sätta ett mål, flera kortsiktigt mål samt ett slutmål som ska vara både känslomässigt och mätbart.
Någonstans inom de flesta av oss bor en liten tävlingsmänniska. Vi gillar att vinna. Särskilt över oss själva. När vi lyckas stå emot frestelser eller tar oss en km längre på löprundan så klappar vi oss på axeln och säger,”shit, jag gjorde det”.
Sätter vi upp mål vart vi ska så kommer vägen och resan dit att bli både roligare och lättare att uppnå. 
Vill du gå ner i vikt, upp i vikt, bli piggare, få mer muskler osv? Gör en plan, ta hjälp att göra en plan och följ den. Det finns inga genvägar.

Resultat
Vad kan jag förvänta mig för resultat om jag följer schemat? Ja, där har vi olika förutsättningar beroende på hur ditt fett sitter, om du är man eller kvinna, ditt startläge mm. Men oavsett vad din status är och hur dina förutsättningar ser ut så kommer du att nå ditt mål om du bara följer schemat.
Räkna med ca: 2-12 kg de första 4 veckorna och sen 0,3-1 kg i veckan beroende på din kroppsvikt.
Vissa kan gå ner betydligt mer än så men det jämnar ut sig allt eftersom kroppen blir lättare.
Använd våg och väg dig ALDRIG mer än en dag i veckan. Använd gärna måttband och ta mått på lår, midja, magen, bröst och överarm.

Foton
Ta en bild framifrån och bakifrån samt sidan nu när du startar och ta sedan nya bilder en gång i veckan, gärna i samband när du väger dig.
Jämför sen bilderna och jag lovar dig att du kommer bli positivt överraskad.

Viktigt meddelande
För att programmet ska vara hälsosamt och fungera optimalt rekommenderar vi ett naturligt näringstillskott med optimal biotillgänglighet och maximal säkerhet, renhet och med GMP standard.
Detta är ett hälsoprogram som balanserar hormonsystem, blodsocker, blodfetter, ämnesomsättning och vikt.
Hälsoprogrammet har löst hälso- och viktproblem för många människor som tidigare i livet provat många andra dieter och som varit beroende av skolmedicin för högt blodtryck, högt kolesterol, förhöjda värden av triglycerider och ostabilt blodsocker.
Många har även fått positiva effekter på hormonella obalanser. Med denna diet har de, även efter avslutad kur, kunnat hålla kvar sin nya vikt.

All lycka till nu på din resa mot ett hälsosammare liv.

Lev väl

 

Copy to clipboard